Sedan tidigare säljer Uppercut, som grundades 2005, underkläder, badkläder, träningskläder, loungewear och i våras breddade man även sortimentet med bröllopsunderkläder. Nu har man lagt till ytterligare en kategori, nämligen barnunderkläder.
– Vårt mål är att bli bäst inom underkläder. För att klara detta får vi aldrig tappa fokus på vilka vi är eller glömma av varför vi finns till. För att ta oss över den mållinjen så var det därför ett naturligt val att först och främst bredda inom vår nisch. Vi vill kunna allt om underkläder och då krävs det att vi även har ett utbud för de allra minsta, säger marknadsansvarig Pernilla Jungåker.
Mer på gång
På Uppercut.se säger man samtidigt att man har mer på gång. E-handlaren vill inte avslöja vad som står på tur men man säger sig ha stora planer för 2015, och att allt kommer fortsätta att utvecklas kring kategorin underkläder.
– Vi har en hel del roliga och bra idéer på gång som ska hjälpa fler personer att hitta rätt i underklädesdjungeln. De bästa underkläderna är de man inte känner av. Det gamla talesättet, man måste lida pin för att vara fin, finns inte i vår värld. Detta gäller även för småttingarna. De är värda att ha på sig lika fina och framförallt sköna underkläder som mamma och pappa, säger Emma som är inköpsansvarig på Uppercut.se.
Källa: Press