Det är nu två år sedan Nordic Design Collective lanserades och sedan starten har fler än 5000 kunder shoppat produkter från hundratals formgivare. För att fira, men även för att inspirera och berätta historierna bakom formgivarna och deras produkter, lanserar man nu ett digitalt magasin.
Det första numret lanseras senare denna vecka och kommer att vara kostnadsfritt för läsaren.
– Jag är så stolt över att få jobba med så många talangfulla formgivare, att få berätta deras historier, hjälpa deras produkter nå slutkonsumenten och stötta dem som entreprenörer, säger Maria Richardsson, grundare och VD.
Mer än låga priser och fri frakt
Att näthandlare satsar på egna magasin är inget nytt. 2011 lanserade både Nelly och Stayhard sina egna modemagasin i tryckt form.
Att Nordic Design Collective satsar på ett digitalt alster beror enligt Maria på att sajten drivs av passionen att inspirera, berätta om trender och stötta designentreprenörer genom att sälja deras produkter till en större marknad.
– Min övertygelse att e-handel kan, och bör, handla om mer än låga priser och fri frakt. Vi befinner oss i en spännande tid just nu, och jag vill utforska alla möjligheter som e-handel innebär, säger Maria Richardsson.
Källa: Press