Horsemeup meddelade i början av förra året att de satsade på m-handel med en responsiv mobilsajt. Deras mobila besökare skall då ha stått för 25 procent av trafiken till sidan.
Nätbutiken har sedan dess öppnat en fysisk butik i Göteborg och ingått samarbeten med Ridsportförundet och lovande ryttarinor.
– Fördelen med butiken på nätet är att man kan ha ett stort utbud av produkter utan att ta upp någon butiksyta, men om man kombinerar det med en fysisk butik kan vi öka attraktiviteten för kunden, berättar Monica Sjösvärd, VD på Horsemeup.
Horsmeups satsningar under 2013 ser nu ut att bära frukt då företaget rapporterar en tillväxt på 33 procent under årets fyra första månader. Tidigare har de även expanderat med en norsk nätbutik, en satsning som nu levererar.
– Vi ser fortsatt mycket positivt på utvecklingen inom ridsporten! Vi ser även att vår satsning på att gå in i Norge med Horsemeup.no har varit mycket bra och i Norge har vi dubblerat omsättningen mot föregående år, säger en mycket nöjd Monica Sjösvärd.
Företaget har ökat omsättningen ifrån 2,3 miljoner kronor 2012 till 4,9 miljoner 2013. Detta år ser alltså ut att fortsätta med en stark tillväxt för ridsportbutiken.
Källa: Press
På bild: Monica Sjösvärd