Den svenska nätbutiken CareOfCarl har de senaste åren haft en explosiv tillväxt. De har växt ifrån 11 miljoner kronor i omsättning 2011/2012, till 63 miljoner för räkenskapsåret som slutade i april 2014. Detta med ett positivt resultat på 6 miljoner kronor.
Det går minsann bra för den renodlade e-handeln CareOfCarl som säljer märkeskläder för män. Nu är man redo för nästa utmaning och idag lanseras CareOfCarl.no för norrmännen.
– Vi är väldigt stolta över att vi nu öppnar upp vår butik i Norge. Detta är en stor milstolpe i vår historia och vi är numera ett internationellt bolag. Det har tagit oss nästan 5 år sedan vår start, innan vi kände oss redo att expandera vårt koncept utanför Sverige, säger Henning Källqvist, grundare och VD för CareOfCarl.
100 procent norskt
Precis som Partykungen väljer man alltså Norge som första land i sin internationella expansion.
– Vi tror att Norge är den bäst lämpade marknaden för oss att starta med. Vi är övertygade om att våra norska grannar också uppskattar att inspireras och handla starka internationella varumärken online, med en hög servicenivå och kvalitet, säger Henning Källqvist.
CareOfCarl.no ska ha samma höga målsättningar gällande service och kvalitet som den svenska nätbutiken. Man har knutit lokala avtal med Bring gällande leveranserna samt avtal med Granada AS gällande snabba och effektiva returhanteringar. CareOfCarl har även skaffat norska medarbetare, för att skapa en helt anpassad köpupplevelse för den norska marknaden.
På bild: Henning Källqvist