Bolist satsar just nu stort på det digitala. I slutet av förra året körde de ut e-handeln i sina butiker via digitala skärmar. Man har även lanserat en ny responsiv sajt. Precis som många responsiva sajter är den ganska avskalad. Nu ska det dock fyllas på med material på sidan.
TV-profilen Martin Timell skall nämligen hjälpa byggkedjan med information för hemmafixare. Detta skall primärt ske via butikskedjans nya e-handel.
– BOLIST har inlett ett samarbete med en stark personlighet som inte går obemärkt förbi inom vår genre av produkter. Martin Timell kommer lyfta varumärket BOLIST och ytterligare medverka till det förtroende vi jobbar dagligen med att skapa hos våra kunder, säger Tomas Fritzon, VD BOLIST AB.
Gillar närheten till kunderna
Timell är förstås känd ifrån Äntligen Hemma där han gärna snickrar ihop något till hus och hem. Han har även skrivit en bok vid namn Hemmafixarbibeln. Nu skall han hjälpa till med innehållet på Bolist.se, ett erbjudande han tydligen inte kunde tacka nej till.
– När jag fick frågan från BOLIST kunde jag inte tacka nej. Att medverka till att förbättra informationen för hemmafixare känns mycket positivt. Att dessutom göra det tillsammans med 194 BOLIST-butiker som står för service och kunskap på 194 lokala orter i Sverige, det är närhet till kunden för mig. Nu längtar jag efter att köra igång, säger Martin Timell, snickare och programledare.
Bolist är ganska sena ut i den digitala världen men har den senaste tiden satsat stort på området. Kedjan har bland annat öppnat ett logistikcenter i Helsingborg, effektiviserat varuflödet och rullat ut digitala säljlösningar. Den nya e-handeln kommer från oktober erbjuda utlämning i någon utav Bolist samtliga 194 butiker med fri frakt.
Martin Timell kommer stå bakom det innehåll som ska byggas upp på den nya sidan och kommer själv medverka genom att svara på frågor, live-chatta, blogga, bildblogga, samt ta fram och publicera bygg- och informationsinstruktioner.
Källa: Press