I början av året meddelade e-handelssuccén iDeal of Sweden att företaget det här året skulle öka sin omsättning till 400 miljoner kronor, vilket innebar mer än en dubbling från 2017 års siffra.
LÄS ÄVEN: iDeal of Sweden ska gå från 163 till 400 miljoner i år
"För första gången flödespositiva"
Nu står det klart att företaget kommer att nå sitt uppsatta mål. Det berättar medgrundaren och vd:n Joachim Lindström i en intervju med nyhetssajten Breakit.
- Omsättningen uppgår till över 400 miljoner kronor och vi har bibehållit vår lönsamhet, säger han till nyhetssajten.
Under det gångna året ska iDeal of Sweden ha lanserat på ett antal nya marknader, vilket uppges vara en av anledningarna till tillväxten. Under 2018 ska iDeal of Sweden också leverera ett lönsamt resultat.
- Vi är för första gången kassaflödespositiva och finansierar nu vår tillväxt med eget kapital vilket känns fantastiskt bra.
Dubblar igen 2019
Nästa år planerar iDeal of Sweden att dubbla sin marknadsföringsbudget till 200 miljoner. I år har företaget spenderat 100 miljoner på bland annat influencer-marknadsföring. Enligt Breakit samarbetar iDeal of Sweden med cirka 50 000 influencers världen över.
Tanken är att nästa års investering i marknadsföring ska leda till ännu en dubblad omsättning.
- 2019 siktar vi på att nå 800 miljoner kronor i omsättning och historiskt har vi aldrig missat våra mål, säger Joachim Lindström.
LÄS ÄVEN: iDeal of Sweden prisas för sin internationella tillväxt