Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › mitt lager flyttar, eller sagan om tredejpartslogistik erfarenheter
- Detta ämne har 5 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 10 månader sedan av
fotofyndet.
-
FörfattareInlägg
-
4 juni, 2010 kl. 13:52 #111264
Parvelito
DeltagareNyttigt att läsa, tack för att du delar med dig.
Jag tycker att det viktigaste är att man inte lägger alla ägg i samma korg hela tiden, och att man har koll på de korgar man lagt sina ägg i, precis som du har gjort. Det här med redundans och kunskaper i hur man gör alla delar är jätteviktigt. Tyvärr så målar vi småföretagare ofta in oss i ett hörn genom att vi anlitar EN leverantör av högst väsentliga och kritiska delar i vår verksamhet, och sedan litar på att det skall gå bra.
4 juni, 2010 kl. 13:57 #111265friedrich
DeltagareTycker det var mkt proaktivt och klokt agerat.
Det skullle vara intressant att ta del av vilka nyckeltal ni använder er av när ni räknar.
vad är tex kostnaden ni betalar för att extern part hanterar uppackning, plockning och utskickning?Faktum är att det skulle vara intressant att ta del av liknande resonemang för kundtjänst om ngn nu har uppigifter att dela med sig av.
Trevlig helg
johan4 juni, 2010 kl. 14:08 #111266GregerA
DeltagareDet låter som en kanonlösning för dig.
Grattis!
4 juni, 2010 kl. 14:12 #111268Katrin Lundgren
Deltagare@GregerA 6662 wrote:
Det låter som en kanonlösning för dig.
Grattis!
Tack, jag tror det blir bra, och sedan kommer vi även att börja samarbeta med vår butiksklösning framöver. De är mycket intresserade av en butik med inbyggt lagersystem, så jag tror mycket gott kommer att komma utav detta, den hemska våren till trots.
11 juni, 2010 kl. 19:27 #111573fotofyndet
DeltagareMycket intressant inlägg, även om det inte är aktuellt med tredjepartslogistik för oss. Att hålla koll på sina leverantörer och fördjupa sig om en känsla att allt inte står rätt till kommer i maggropen gäller ju även inom andra områden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.