Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Mastcard Strul
- Detta ämne har 11 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av wow.
-
FörfattareInlägg
-
8 april, 2013 kl. 08:35 #99920QarillionDeltagare
Vi har idag PBS/Teller och för oss har nu kortbetalningarna inte fungerat sedan den 29:e April. Förlusten i försäljning är tyvärr enorm och vi sitter lite i båten och har som det känns inga åror att ro med.
Tycker det är extremt dåligt att inte få löst ett problem på 1½ vecka som det är nu. Vi hade inte haft några problem att acceptera ett par dagar nertid och räknar till och med att det kommer hända lite då och då..
Ingen annan som har PBS/Teller och har problem med kortbetalningar fortfarande?
”Evry har problem” säger dom. Vet inte ens vad och vem Evry är för att vara ärlig men misstänker att det är en leverantör till PBS/Teller?
Har ni andra backup om kortbetalningar går ner?
8 april, 2013 kl. 08:49 #162586martinkilandDeltagareVi har teller som inlösare och har fortfarande en del problem med Mastercard. Evry är fd Systeam och är underleverantör. Tror det är de som har hand om 3D secure för Teller…
Vi har för tillfället tagit bort fakturaavgiften, så förhoppningsvis väljer våra kunder som stöter på problem faktura isället. Men håller med dig om att det är ganska dåligt att inte kunna ha löst problemet ännu.
8 april, 2013 kl. 09:03 #162588QarillionDeltagareDå är vi inte ensamma iallafall..
160 nekade köp hittils…
8 april, 2013 kl. 10:21 #162590bloggusDeltagareVi bjuder på faktura när det kommer till dessa kunder. 80% har nappat, men bortfallet är ändå stort, samt extra fakturakostnader tillkommer.
Glöm inte …
Även om kostnaden för ej godkända 3D-secure försök är egentligen liten jämfört med intäktbortfallet, så skall man enligt Auriga/NETS betala även för dessa misslyckade försök, fast det är deras fel10 dagar and counting …..
Så vill man välja Auriga/NETS (Netaxept)? Alla kan ha fel ibland, men supporten är usel för NETS.
—
8 april, 2013 kl. 10:34 #162591JoelDeltagareSkaffa ett Payson-konto och kör det som Backup tills ni möjligen hittat en ny primär leverantör?
10 dagar med problem hade jag ALDRIG accepterat…
8 april, 2013 kl. 11:27 #162593BjornAnderssonDeltagarePayson konto är ju ett klockrent alternativ vid såna tillfällen. Har vi problem mer än ett par minuter så växlar jag alltid över till Payson. Då du slipper fasta kostnader är det ju inga problem att ha som ett vilande alternativ…
8 april, 2013 kl. 12:26 #162594bloggusDeltagare@Joel 63153 wrote:
Skaffa ett Payson-konto och kör det som Backup tills ni möjligen hittat en ny primär leverantör?
10 dagar med problem hade jag ALDRIG accepterat…
Problemet är att betalväxeln hänvisar till att det är problem hos Teller/PBS, dvs, inlösaren …
9 april, 2013 kl. 09:54 #162630wowDeltagareDetta problem är relaterat till ogiltiga certifikat hos Teller.
Teller har helt enkelt ”fuckat upp” och det tar tydligen lång tid att få dessa certifikat utfärdade och installerade. Alla Teller kunder måste även omregistreras med det nya certifikatet hos Mastercard vilket tar tid.
Enda lösningen på detta problem är att inaktivera 3D-secure, men detta tillåter inte alla banker. Tillåter inte din bank att du inaktiverar 3D-secure (exempelvis tillåter inte Euroline att du inaktiverar 3D-secure) ska du så klart byta inlösande bank. Men kom ihåg att det är du som säljare som i så fall får stå för risken vid bedrägerier om 3D-secure inte används för den aktuella transaktionen. Men denna risk kan ju vara värd att ta för sådana här tillfällen.
Tyvärr finns det inget besked tillgängligt när problemet är löst utan det kan fortsätta under lång tid framöver.
Det stämmer även som någon ovan skrivit att Auriga/Nets inte går med någon förlust under tiden detta problem existerar. De ökar snarare sina intäkter då kunden gång på gång försöker genomföra sitt köp, men misslyckas, p.g.a. att 3D-transaktionen kontinuerligt misslyckas.
Tycker att Ehandel.se borde göra en artikel på detta då problemet drabbar en stor del av alla e-handlare i Sverige.
9 april, 2013 kl. 12:30 #162635martinkilandDeltagareJa detta börjar bli ganska frustrerande. Men om det nu är Teller som har problem borde väl som sagt väldigt många e-handlare ha problem? Men det verkar ju bara vara vi som kör Auriga/Nets som är drabbade?
9 april, 2013 kl. 15:08 #162643bananeDeltagare@martinkiland 63199 wrote:
Ja detta börjar bli ganska frustrerande. Men om det nu är Teller som har problem borde väl som sagt väldigt många e-handlare ha problem? Men det verkar ju bara vara vi som kör Auriga/Nets som är drabbade?
Payson har också problem med MasterCard
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.