Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Spammar Moneybookers?
- Detta ämne har 16 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av ikomorin.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2012 kl. 12:42 #97193TomasDeltagare
Fick idag följande mejl av en kund:
Hej
Vill bara tala om att ända sen jag gjorde en beställning via er hemsida fylls min skräppost med spam. Tycker det är skit dåligt att ni inte kan skydda e-postadresserna bättre. Kommer aldrig beställa via er igen, trots att jag var nöjd i övrigt.Och så här skrev en kund för en tid sedan på vår Trustpilot-log:
Bra service, men helt omöjligt att betalaSom rubriken säger ”Bra service, men helt omöjligt att betala”. Hur jag än försökte gick det inte att betala, sen skulle jag skapa konto på någon Amerikanskt betalnings-sajt. Tills slut blev det bara en soppa av det. Men när jag ringde till Smart Fritid var dom Servicevänliga och de skickade med faktura istället (utan att betala exra för det).
Så, ett riktigt skitsystem för betalning. Men bra service!
Efter mejlet idag googlade jag Moneybookers (numera Skrill) och det är inte helt smickrande saker som kommer fram.
http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1110225Hur det än är med kryssrutor hit och dit och erbjudanden från partners. Sånt ska enligt min mening inte ens gå att kryssa i av misstag när man blir dirigerad från en webshop till Skrill för att betala ett köp, det är ju helt oacceptabelt.
Nån som känner igen problematiken. Och innan jag överger Skrill, vilka fler kör samma dåliga stil man bör undvika?
18 januari, 2012 kl. 13:19 #134471AndreasDeltagareSjälv får jag inte tag på Moneybookers, hur man en försöker få tag på någon försäljare så går de inte. ringer man dem, så svarar någon liten tjej som ber en att maila istället och mailet svarar de på med automatsvar eller inte alls. Samma gäller deras lokala försäljare i Norden.
Kommer nog i inte våga låta de hantera stora summor, söker med glödlampa efter en betaltjänst som kan erbjuda kortbetalning och Dankort för Danmark.
Men Moneybookers går nu bort. Fortsätter med Paypal tills ett bättre alternativ finns.
Tyvärr, de var för bra för o vara sant!
18 januari, 2012 kl. 13:24 #134472TomasDeltagare@Andreas 32601 wrote:
Tyvärr, de var för bra för o vara sant!
Daniel Strömberg som ibland varit här på forumet har i alla fall bekräftat mitt mejl så vi får väl se hur landet ligger efter han undersökt saken. Men reklam till mina betalande kunder finns inte på kartan då spelar det ingen roll om de betalar mig 2% per försäljning….
18 januari, 2012 kl. 13:44 #134474ParvelitoDeltagareHar också haft strul med dem. Beställde saker i Kina, försökte betala via Moneybookers som fanns där, men det gick inte (något om att företagskort gick inte att använda). Så jag tog fram mitt privata kort och betalade en annan väg istället.
Men Moneybookers drog pengarna ändå, och satte dem på mitt moneybookerskonto. Det kostade 0,5% att få dem tillbaka… En liten skitsak, men fullt tillräckligt för att jag skall tycka att Moneybookers använder man inte om man kan undvika.
18 januari, 2012 kl. 15:11 #134482AndreasDeltagareNu fick jag konstigt nog svar av Daniel, men känns verkligen osäkert.
Har någon tips på andra som även hanterar Dankort?
18 januari, 2012 kl. 15:25 #134484TomasDeltagare@Andreas 32612 wrote:
Nu fick jag konstigt nog svar av Daniel, men känns verkligen osäkert.
Konstigt var det inte. Jag mejlade honom länk till den här tråden.
19 januari, 2012 kl. 09:32 #134541TomasDeltagareHåller tråden vid liv då jag fick besked om att jag kunde vänta mig svar igår men har inte hört något.
Sitter och funderar på hur man ska formulera ett ursäkta-brev till de kunder som till dags dato betalat med Moneybookers och efter det får lådan fylld med ”erbjudanden”. Jag blir faktiskt riktigt förbannad och tycker det är ett oskick för det är ju helt klart att det spiller över på ehandlaren. I kundens perspektiv är det ungefär som om jag sålde deras e-postadress till en spamlista.
19 januari, 2012 kl. 11:18 #134550WebWatchDeltagareStämmer detta är det verkligen horribelt och tillräcklig anledning att vi också
skulle byta ut dom.Hoppas Daniel hoppar in och kan presentera lite fakta.
Tommy
19 januari, 2012 kl. 12:04 #134558TomasDeltagareHär är svaret jag fick vare sig mer eller mindre….
Tog lite tid att kolla upp bara.
Men jag vet att vi gor en viss marknadsforing. For de som gar till var hemsida och registrerar ett konto som anvands for poker/casino sa gor vi nyhetsbrev. Men inte for de som bara handlar pa natet. det far vi inte gora.
För mig som är rätt så angelägen om att reda ut hur det gått till räcker inte det och jag har bett Daniel reda ut vad som felat i detta fall. Min misstanke är att det handlar om en kund som antingen skapat eller loggat in på sitt redan existerande Moneybookerskonto och betalat på det viset. Saken blev då inte bättre av att det var en julklapp och ett samköp så den vid köpet uppgivna e-postadressen var en släkting som helt säkert inte har ett konto. Skulle vara om det på något vis gjort att det skickas ut ”erbjudanden” till denna då den som betalat gjort det från sitt Moneybookerskonto. Ja, jag vet inte men hoppas får svar snart. Gjorde själv ett testköp nyss för att se vad som händer och om nåt ändrat sig. Fick ingen uppmaning att skapa något konto. Dock finns det intill ”betala/bekräfta-knappen” när man är i betalläget en textlänk: Jag har redan ett Moneybookerkonto
19 januari, 2012 kl. 13:17 #134568Johan RubankDeltagareFinns det något alternativ till Moneybookers om man vill ta Dankort men inte öppna lokalt i Danmark ?
Pratade med Svea om det och dom har samarbete med Moneyb, men det borde finnas alternativ ?
Sen kan man fråga om detta handelshinder inte borde lyftas upp på EU nivå ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.