Startsida › Forum › E-handelsforumet › Betalsystem › Nackdel Payson
- Detta ämne har 23 svar, 13 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
Prix.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2011 kl. 10:58 #124389
Parvelito
DeltagareJag har inte märkt något sådant, inte ens när jag låtsasshoppar själv i butiken och väljer Payson som betalningsmetod.
7 juli, 2011 kl. 12:39 #124396Majsan
DeltagareJag har inte heller lagt märke till något sådant i vår butik.
Kan det inte vara som så att vissa butiker kräver lite mer, dock vet jag inte vad.
Jag kan däremot nämna att en kompis skulle beställa en snigelplockare via internet och i den butiken krävdes det att man måste registrera sig först i butiken som kund och sedan hos Payson innan man fick betala. Jag lovar att efter antalet klick, användarinformation, inloggning på mail, inloggning hos Payson osv så sket hon i att betala via Payson.
7 juli, 2011 kl. 12:51 #124397annnil
Deltagare@Majsan 21409 wrote:
Jag har inte heller lagt märke till något sådant i vår butik.
Kan det inte vara som så att vissa butiker kräver lite mer, dock vet jag inte vad.
Jag kan däremot nämna att en kompis skulle beställa en snigelplockare via internet och i den butiken krävdes det att man måste registrera sig först i butiken som kund och sedan hos Payson innan man fick betala. Jag lovar att efter antalet klick, användarinformation, inloggning på mail, inloggning hos Payson osv så sket hon i att betala via Payson.
Ja, precis. Jag frågade nu min leverantör om det bara är via deras plattform det är så. Jag vill ju inte att det ska bli extra bökigt för kunderna.
7 juli, 2011 kl. 13:00 #124398tonys
DeltagareDet går kanske lätt att koda så att inloggning/skapa konto hos Payson osv sköts i bakgrunden per automatik.
Det har de flesta e-handels leverantörer gjort, men tydligen inte alla.7 juli, 2011 kl. 14:51 #124406Majsan
Deltagare@annnil 21410 wrote:
Ja, precis. Jag frågade nu min leverantör om det bara är via deras plattform det är så. Jag vill ju inte att det ska bli extra bökigt för kunderna.
Tycker jag du gör rätt i.
Om det nu inte hade varit som så att hon absolut skulle ha just ”den” snigelplockaren så hade hon stendissat det företaget och beställt den någon annanstans.
8 juli, 2011 kl. 11:00 #124424Alfheim
DeltagareÄr det någon som vet hur detta fungerar med Opencart? Behövs det en särskild inloggning till Payson från denna plattform?
8 juli, 2011 kl. 11:42 #124428Stampelstugan
Deltagare@Majsan 21409 wrote:
Jag kan däremot nämna att en kompis skulle beställa en snigelplockare via internet och i den butiken krävdes det att man måste registrera sig först i butiken som kund och sedan hos Payson innan man fick betala. Jag lovar att efter antalet klick, användarinformation, inloggning på mail, inloggning hos Payson osv så sket hon i att betala via Payson.
Det där får mig att lämna en butik omgående, jag vill inte behöva registrera mig för att få handla. Än värre är det när jag bara vill komma till kassan för att se vad frakten blir, har stött på några sådana butiker på sista tiden och jag lämnar fortare än kvickt, jag måste väl få kunna se hur mycket totalsumman blir för mig innan jag väljer att i så fall registrera mig. Jag är direkt en förlorad kund för den butiken…
Fram för fler snabbkassor! Snabbt ska det gå!
8 juli, 2011 kl. 19:07 #124437smalltownmedia.se
Deltagare@Alfheim 21439 wrote:
Är det någon som vet hur detta fungerar med Opencart? Behövs det en särskild inloggning till Payson från denna plattform?
Nej i OpenCart behöver du bara skriva in namn och e-postadress, och sedan såklart dina kreditkortsuppgifter om du väljer kort som betalsätt. Se bifogade skärmdumpar!
8 juli, 2011 kl. 22:12 #124443Lufox
DeltagareVet inte exakt varför vissa lösningar behöver loggas in en extra gång hos Payson.
Men i och med att Payson registrerar nya konto efter epostadressen automatiskt i bakgrunden så händer det att kunder som tex betalat via Tradera med samma epostadress kräver att kunden skapar ett lösenord för deras konto som de fått för ett tidigare köp innan de kan betala.
Den modulen vi använder verkar iaf inte ha detta problem.
11 juli, 2011 kl. 13:26 #124477Prix
DeltagareJag fick också samma meddelande av min leverantör när jag sa att jag fundera på att köra på Payson istället för Certitrade.
”Obs att payson i sin nya koppling kräver inloggning av återkommande kortkunder, detta ger då ett extra steg för kunden, Titta gärna därför på alternativ, tex certitrade.”
Vad innebär detta exakt? Någon som har ett printscreen på problemet?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.