Startsida › Forum › E-handelsforumet › Generellt om E-handel › Regler för användande av Ehandel.se:s Ehandelsforum
- Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 9 månader sedan av Dan.
-
FörfattareInlägg
-
21 mars, 2012 kl. 11:28 #97697DanDeltagare
Regler på Ehandel.se
Ehandel.se har som syfte att främja svensk e-handel, stå på e-handlarnas sida och vara deras ”megafon” mot omvärlden. Vi ska som forum vara objektiva och sakliga, men inlägg får naturligtvis vara subjektiva.Det är viktigt att följa några enkla regler för att vistelsen ska bli så bra som möjligt för alla medlemmar.
Dessa regler är modifierade från WN.se med tillåtelse av ägarna.
Några viktiga regler att följa!
§1 – Netiketten
– Respektera andras åsikter
– Sunt förnuft, om du är de minsta osäker på om det du tänker starta en tråd eller göra inlägg om är relevant, skriv inte.
– Inget chattande i trådarna, personliga ärenden tas via PM eller e-post.
– Personangrepp, förtal eller smutskastning av företag får ej förekomma. Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, vad som kan bli bättre och hur, Ehandel.se ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta. Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet.§2 – Allmänt om postning
– Innan du postar, sök på forumet, det är mycket troligt att det du tänker fråga efter redan finns i trådar här på Ehandel.se
– Undvik att skapa ytterligare trådar om frågor som redan varit uppe en gång tidigare.
– Sätt en så välbeskrivande ämnesrubrik som möjligt, ”hjälp mig” och liknande kommer raderas omedelbart.
– Du får EJ posta samma tråd i flera forumdelar, lägg den under rätt kategori.
– Läs ev. regler som finns för varje forumkategori, återfinns oftast längst upp på sidan som en klistrad tråd.
– Meningslösa inlägg, eller enbart smileys kommer raderas utan förvarning.
– Posta inga internetadresser för att beskriva ditt eller någon annans problem, beskriv problemet i så hög grad som möjligt med enbart text.§3 Reklam
– Du får inte skapa eller sprida marknadsföring i forumet, efterfrågad eller ej.
– Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter.
– Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i.
– Reklam via PM är totalförbjudet, efterfrågad eller ej. Detta leder till omedelbar avstängning. Information om egna tjänster är endast tillåtet via PM på direkt efterfrågan av annan medlem, och bara i den omfattning som efterfrågas.
-Du får som leverantör av tjänst svara på frågor om din tjänst direkt om de ställs i forumet.§4 Profiler, signaturer och avatarer
– Profilen skall i de fall det finns, innehålla en address till kommersiell hemsida som motsvarar din arbetsgivare, ditt företag eller din uppdragsgivare.
– Signaturen får bestå av max 3 st rader, beräknas i upplösningen 1024×768
– Avatarer skall vara i filformatet JPG eller GIF och får ej likna, visa eller uppfattas som stötande eller kränkande.
– Medlemmar skall ej vara anonyma. De ska kunna härledas till en person av antingen namn eller användarnamn.
– Användarnamnet skall avspegla verksamheten eller personen.
– Signaturen får ej innehålla affiliatelänkar eller referrer-länkar.§5 Försäljning
– Vid försäljning av domännamn gäller följande: Du måste ha ägt domännamnet minst 12 månader, oavsett hur det införskaffades.I övrigt skall anvisningar från moderatorer följas, överträdelser av dessa regler beivras och om de upprepas leder det till avstängning.
Ytterligare regler kan gälla utöver dessa, du kan läsa dem i respektive forumdel.Titta gärna tillbaka till dessa regler titt som tätt då dessa uppdateras löpande.
Välkommen
Ehandel.se med moderatorer.
-
FörfattareInlägg
- Ämnet ”Regler för användande av Ehandel.se:s Ehandelsforum” är stängt för nya svar.