Zalandos preliminära siffror för årets andra kvartal visade sig stämma ganska väl. När den den tyska nätjätten under morgonen släppte den slutgiltiga rapporten kan man visa upp en omsättning på 916 miljoner euro för perioden.
Det är en ökning med 25 procent jämfört med det andra kvartalet 2015 och en försäljningstillväxt som ligger i linje med årets första kvartal, då Zalando såg en ökning med 24 procent.
Lönsamheten ökar
Samtidigt kan Zalando visa upp ett rörelseresultat på 81 miljoner euro, att jämföra med rörelsevinstintervallet 68-88 miljoner som rapporterades preliminärt förra månaden. Något som i sin tur ger en rörelsemarginal på 8,8 procent (EBIT).
– Vi är mycket stolta över vårt resultat för det första halvåret. Trots pågående investeringar i vår långsiktiga tillväxtstrategi kan vår verksamhet visa upp ökad styrka och lönsamhet, säger Rubin Ritter, styrelseordförande på Zalando.