Igår kunde vi berätta om att svenskar som handlar på Wish fortfarande kan få betala extra avgifter, trots att dessa ska ha varit borttagna sedan några veckor tillbaka.
LÄS ÄVEN: Dubbelmoms när Wish inte följer PostNords system
Orsaken ska ha varit att det krävs en särskild sorts etiketter för att PostNords hanteringssystem ska känna igen att paketet kommer från någon av Wish säljare.
"Har över en miljon handlare"
Nu skriver Wish själva till Ehandel.se och kommenterar problemen.
- Vi har över en miljon handlare som säljer produkter pÃ¥ vÃ¥r plattform och som skickar paketen till marknader över hela världen. En liten andel av dessa handlare har ännu inte hunnit implementera det nya avtalet för den svenska marknaden i sin verksamhet. Vi jobbar nu aktivt med vÃ¥ra handlare för att lösa utmaningen, skriver HÃ¥vard Stjernen, pÃ¥ Wish norska avdelning, till redaktionen.Â
LÄS ÄVEN: Wish drar avgifter direkt i kassan - Kinaavgiften slopas
Ska kunna få pengarna tillbaka
Han menar också att den som fått en felaktig avgift också ska kunna få den ersatt, vilket man ska kunna få antingen genom att kontakta PostNord, eller genom att kontakta Wish kundtjänst.
- Kunder som har fått beskedet att betala moms och avgift, eller redan har betalt avgiften till Postnord, på en order beställd efter kl. 18.00 den 14 juni ska kontakta Postnord och meddela sitt Wish-ordernummer. Bekräftad order ska då få sin avgift borttagen och sitt paket utlämnat, eller få sin moms och avgift tillbaka. Kunder kan också alltid kontakta vår kundservice och få pengarna tillbaka på hela sin beställning, skriver Håvard Stjernen.