Omdömessajten Storebadge startades av Trygg E-handelveteranerna Johan Frykendahl och Bo Lindell och fick i början av 2015 stöd av just Sïmon Saneback, både i form av pengar och konsultation.
Sedan dess har vi inte hört speciellt mycket ifrån Storebadge utöver att de skulle börja med kundundersökningar. I slutet av 2015 kan vi se att de gjorde en mindre nyemission på 200 000 kronor. Nu kan vi avslöja att investeringsbolaget Wellstreet, som vi skrev om nyligen, går in i Storebadge.
- Ända sedan Sïmon briefade mig om sitt engagemang har jag haft svårt att sluta fundera på något större. Efter ett möte med bolaget där vi tog approachen i att om man fokuserar på att öka konvertering och lojalitet för e-handlarna i ett steg och i ett annat skapar en stark relation till konsumenten kan vi bygga ett bolag som skiljer sig kraftigt från konkurrenterna, säger Mikael Wintzell, medgrundare på Wellstreet.
Mikael Wintzell tillägger att Storebadge ska vara en strategisk pusselbit i den helhetsplan Wellstreet eftersträvar i sin onlineportfölj.
Näst största ägaren
Sedan Storebadge lanserades för ett år sedan ska bolaget ha exprimenterat med olika försäljningsmodeller och arbetat med att vidareutveckla och finjustera kärnprodukten.
Nu ska man dock stå inför ett skifte i affärsmodellen, Wintzell pratar om en pivot för företaget, och produktutvecklingen sägs redan vara i full gång.
Mer information utlovas inom kort och flera intressanta samarbeten ska avslöjas som ska göra att bitarna faller på plats, meddelar Wintzell. Wellstreet ska nu vara näst största ägaren i Storebadge.