Modebutiken Chiquelle ser en tillväxt på närmare 400 procent för räkenskapsåret som slutar i juni. Samtidigt planerar man för en omsättning på 50 miljoner kronor kommande år.
E-handlaren jobbar hårt i sociala medier, samtidigt som man utvecklar sina nätbutiker, men ser nu ytterligare möjligheter att interagera med sina kunder.
För några veckor sedan berättade Chiquelle om deras helt nya sajt för badmode och företagets eget varumärke Chiquelle x Swimwear. Detta varumärke vill man nu låta kunderna klämma och känna på. Chiquelle kommer nämligen öppna en popup-butik i Kungsträdgården i Stockholm i slutet av denna månaden.
- Vi ändrar design och funktioner hela tiden på våra webbplatser, mobila och desktop, och satsar stort på våra online-aktiviteter. Men att gå offline är en ny utmaning för oss, säger Pouya Boland, företagets VD och grundare.
Vill fördjupa relationen med kunderna
Chiquelle ska ha deltagit på flera Fashion weeks och mässor med företagets monter men att ha en popup-butik mitt i staden ska vara en ny upplevelse meddelar Pouya Boland.
- Det viktigaste är att fördjupa relationen med våra kunder, vilket vi kan göra med en popup-butik och Chiquelles anställda på plats. Vi kan hjälpa dem med frågor, visa våra senaste kollektioner och leda dem till våra nätbutiker.
Viktigt att prata med kunderna
Han berättar att mode är mycket snabbrörligt idag och man ska visa kollektionerna för juni och juli i sitt popup-koncept.
- I dag är det extremt viktigt att interagera med dina kunder i sociala medier men även i den fysiska världen. De behöver uppleva servicen, se kvalitén på produkterna och kunna dela med sig av sina åsikter, vilket är viktigt för oss också, säger Pouya Boland.
Chiquelle förväntar sig en hel del besökare då man kommer att marknadsföra popupen till sina 217 000 följare på Instagram.