Trygg E-handel blir tryggare

Detta är ett svar på debattartikeln om Trygg E-handel.

Först och främst. Det är bra att fall likt Kameraexperten och Playzone lyfts fram i medierna (samt debatteras i kommentarfälten). Ju fler som delar med sig av sina erfarenheter desto fler konsumenter som lär sig hur man skall handla säkert och smart på nätet.

Annons

Den 10 februari 2009 genmomfördes ett runda-bord-möte med de stora konsument/branschorganisationerna i Sverige. Där presenterades följande utvecklingspunkter för TRYGG E-HANDEL:

  1. Möjlighet för konsumenter att framföra klagomål på certifierade butiker (klart).
  2. Provköp på samtliga e-handlare som godkänts. Dessutom testa svarstiderna från e-handlarens kundsupport (klart).
  3. Daglig finansiell kontroll av godkända e-handlare via UC (där även info om ev. styrelseförändringar etc. beaktas). (klart inom kort)
  4. Kontroll och verifiering att symbolen hos en e-handlare är korrekt (där konsumenten även får info om när e-handlaren certifierades mm.) (klart inom kort).

Har ni övriga frågor kring TRYGG E-HANDEL är ni varmt välkomna att ringa eller maila till undertecknad eller VD för TRYGG E-HANDEL Bo Lindell. Victor Dahlborg – victor.dahlborg@tryggehandel.se Bo Lindell – bo.lindell@tryggehandel.se

Annons