Lace Laboratory som föreläste på det kvinnliga e-handelseventet Gmeet i Göteborg, meddelar idag att de lanserar sina trosor på Amazon.
LÄS ÄVEN: Succé-duon kommer till Gmeet
Duon, Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, berättade om sin resa och sina "dos and don'ts" för eventdeltagarna i onsdags. Att tro pÃ¥ sin idé och vÃ¥ga testa sig fram har varit en stor del av deras resa, och nu forsätter storyn. Varumärket lanserar pÃ¥ Amazon i Tyskland, Spanien, Frankrike, Italien och Storbritannien.Â
- Det är verkligen en milstolpe för oss. Vi gÃ¥r in i en ny spännande fas - vi ser Amazon som en ultimat plattform för att snabbt nÃ¥ ut till flera marknader samtidigt, säger Faye Flensburg, medgrundaren av Lace Laboratory, i ett pressmeddelande.Â
Tros-startupen lanserades i januari förra Ã¥ret och har sedan tagit den svenska marknaden och sociala medier med storm. Tjejerna har byggt upp hela sin varumärketskännedom enbart genom sina sociala kanaler.Â
- Vi använder vÃ¥ra sociala kanaler till att ta reda pÃ¥ vad vÃ¥ra kunder vill ha. Vi frÃ¥gar dem allt ifrÃ¥n färger och trosmodeller till hur de ska visas upp. Sociala medier är superviktigt för oss, sade Faye Flensburg pÃ¥ Gmeet.Â
LÄS ÄVEN: Lace Laboratorys trosor välter nätet
Duon skickar trosorna till alla olika människor, influencers som "vanliga" blogg- och instragrammare i hopp om att de villa visa upp deras produkter.Â
- Alla sa att influencer marketing är sÃ¥ dyrt att vi inte kommer kunna ha rÃ¥d med det, men sÃ¥ var det inte. Alla som vi skickat trosorna till sa "om jag gillar dem sÃ¥ skriver jag om dem", och det har funkat jättebra. Men vi har ju även haft samarbeten med de större influencerna, berättade Faye Flensburg pÃ¥ Gmeet.Â
En expansion i övriga Europa är målet under detta året, men bolagets nästa steg blir en första investeringsrunda.