I slutet av 2015 lanserades Sniph.com, en prenumerationstjänst för parfym. Tanken är att kunderna ska få testa och upptäcka nya dofter varje månad. Hittar man en parfym man gillar kan man förstås även köpa den i Sniphs webbutik.
LÄS ÄVEN: Sniffa dig till din doft med ny prenumerationstjänst
Nu meddelar företaget att de tar in 5 miljoner kronor från nya och befintliga ägare. Pengarna ska användas till en internationell expansion.
- Först ut blir den brittiska marknaden och därefter är siktet inställt på resten av Europa, skriver Sniph i ett pressmeddelande.
Spotify för parfym
I samband med investeringsrundan så stärker bolaget även upp med en ny Chief Experience Officer som blir Tara Derakshan, hon går även in som ny ägare och tar plats i bolagets ledningsgrupp.
- På samma sätt som musikindustrin var omodern innan Spotify, är parfymindustrin förlegad och redo för förändring och digitalisering. Genom att kombinera vår passion för doft med datadriven kundinsikt, kommer vi att revolutionera parfymindustrin och göra doftshopping till en personlig upplevelse, säger Tara Derakshan.
Sniph öppnar sina dörrar för britterna redan idag den 21 november, och adressen dit är Sniph.co.uk.