ANNONS

Skäggduon har fått bra snurr på sitt skönhetsmärke

Skäggduon har fått bra snurr på sitt skönhetsmärke
Johan Lindell och Iman Khalaf

Nõberu of Sweden har haft ett framgångsrikt första halvår och finns nu hos återförsäljare i Sverige, Danmark, Norge och Tyskland.

ANNONS

Johan Lindell, tidigare anställd på grooming-nätbutiken Gents, lanserade tillsammans med Iman Khalaf, en av finalisterna i skägg-SM, i början av året det egna varumärket Nõberu of Sweden.

Bland produkterna finns allt från skäggolja och skäggvax till mustaschvax och beard balm, och förutom en egen e-handel säljer man via en utvald skara återförsäljare. Både på och utanför nätet.

– Oavsett om man agerar på den fysiska marknaden eller online är vi noga med vilka vi jobbar med. Att inleda partnerskap med oss ska vara en kvalitetsstämpel och vi är måna om att ha goda relationer med våra återförsäljare – deras framgång är vår framgång, säger Johan Lindell, Brand Manager och delägare i företaget.

Nya lokaler och fler produker

Intresset för märket har visat sig vara stort. Varumärket har redan spridit sig utanför Sverige och finns nu hos återförsäljare i Danmark, Norge och Tyskland.

– Våra produkter har tagits emot väldigt väl av marknaden och vi är helt ärligt lite överväldigade över det fina mottagandet som Nõberu of Sweden har fått, säger Johan Lindell.

För att kunna hantera expansionen och framfarten som varit större än förväntat tittar företaget nu på nytt lager och kontorslokaler. Efter sommaren kommer man även att dra igång rekryteringsprocesser för att kunna upprätthålla servicenivån och tillväxten

Framöver planerar skäggduon att utöka antalet produkter i det egna utbudet, men man tittar även på andra sätt att växa.

– Vi tror att vi framöver har bra förutsättningar att agera agent för flera internationella varumärken på den svenska/nordiska marknaden för manlig skönhetsvård, säger företagets VD, Iman Khalaf.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se