Under 2017 meddelade Scorett att de skulle möta konkurrensen från e-handeln bland annat genom att implementera ett omnikanalskoncept i sina butiker.
LÄS ÄVEN: Scorett satsar på omnikanal och förnyar e-handeln
Nu kompletteras detta med en ny, omgjord, e-handel. Den ska ha lanserats tidigare i veckan.
- Fokus har legat på en förbättrad kundupplevelse och ökad konvertering. Ambitionen har varit att göra sortimentet mer lättillgängligt för kunden, en bättre anpassning för mobila enheter, samt att lyfta fram företagets produkter och varumärken på ett inspirerande sätt.
Företaget startade sin e-handel år 2011 och det som nu sker är att man har bytt plattform och utvecklat en ny e-handel tillsammans med Jetshop. Syftet ska fortfarande vara att främja omnikanalkonceptet.
Lanserar Instashop
Samtidigt lanserar kedjan en helt ny så kallad Instashop, alltså en sorts e-handel via Instagram. Genom att koppla samman e-handelsbutiken med sociala medier hoppas man även på att kunna låta kunderna komma med så kallat användargenererat innehåll, även kallat UCG.
- Vår förhoppning är att inspiration, delaktighet och konsumentens intresse avatt få en bättre anpassning för mobila enheter, ska bidra till såväl ökad e-handelstrafik och konvertering, som engagemang och varumärkeskännedom. Det blir också lättare för kunden att finna produkter och smidigt kunna handla produkter de sett i sociala kanaler, säger Kim Sahlén, e-handelsansvarig på Scorett, i ett pressmeddelande.
Under våren väntar enligt företaget även en uppdatering av kundklubben, som bland annat ska ingå i lojalitetsprogrammet Voyado.