ANNONS

Schyssta godispÄsar lockar hundratals prenumeranter

Schyssta godispÄsar lockar hundratals prenumeranter
Julia Semb, grundare av EC-GO

EC-GO sÀljer ekologiska och nyttiga godispÄsar - en verksamhet som nu har samlat nÀra 600 prenumeranter.

ANNONS

E-handeln EC-GO:s affÀrsidé Àr att erbjuda ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis. Kunderna kan vÀlja att prenumerera pÄ olika pÄsar, vilket Àr den modell företaget frÀmst marknadsför, eller att bestÀlla lösplock frÄn sajten. I utbudet finns godsaker frÄn företag som Renée Voltaire och The Raw Chocolate Company.

Prenumeranterna betalar i regel 179 kronor per pÄse och kan dÄ vÀlja mellan den vanliga pÄsen eller en sockerfri variant. I det priset ingÄr Àven fraktkostnad, och kunden kan vÀlja om pÄsen ska leverereras varje vecka, varje mÄnad eller ett mellanting. EC-GO plockar helt enkelt ihop en varierad godispÄse som kunden kan avnjuta i lugn och ro.

- Det Àr en ekologisk goodiebag med ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis, sÀger Julia Semb, grundare av EC-GO.

SÀrskilda pÄsar för sÀrskilda tillfÀllen

Det finns ocksÄ möjlighet för kunder att göra en enstaka bestÀllning av nÄgon av pÄsarna. För nÀrvarande finns Àven en sÀrskild Valentines Day-pÄse tillgÀnglig för bestÀllning och den första mars ska EC-GO lansera en pÄskpÄse för kunder som vill fira pÄsken pÄ ett lite nyttigare sÀtt. 

- Ska jag vara helt Àrlig Àr det i princip samma sak som ValentinespÄsen, vi bara byter namn. InnehÄllet varierar, men priset Àr det samma, sÀger Julia Semb.

EC-GO lanserades för ett Är sedan och har enligt Julia Semb i dag mellan 500 och 600 prenumeranter. Företaget har inte haft nÄgon stor marknadsföringsbudget utan istÀllet lockat kunder via sociala medier och bloggar. Enligt Julia Semb Àr mÄlgruppen framför allt förÀldrar som vill ge sina barn ett nyttigt alternativ till traditionellt godis.

- Det ska vara enkelt att vÀlja schysst godis. Man ska helt enkelt inte behöva anstrÀnga sig för att vÀlja bÀttre produkter.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se