E-handeln EC-GO:s affÀrsidé Àr att erbjuda ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis. Kunderna kan vÀlja att prenumerera pÄ olika pÄsar, vilket Àr den modell företaget frÀmst marknadsför, eller att bestÀlla lösplock frÄn sajten. I utbudet finns godsaker frÄn företag som Renée Voltaire och The Raw Chocolate Company.
Prenumeranterna betalar i regel 179 kronor per pÄse och kan dÄ vÀlja mellan den vanliga pÄsen eller en sockerfri variant. I det priset ingÄr Àven fraktkostnad, och kunden kan vÀlja om pÄsen ska leverereras varje vecka, varje mÄnad eller ett mellanting. EC-GO plockar helt enkelt ihop en varierad godispÄse som kunden kan avnjuta i lugn och ro.
- Det Àr en ekologisk goodiebag med ett stort utbud av ekologiskt och nyttigt godis, sÀger Julia Semb, grundare av EC-GO.
SÀrskilda pÄsar för sÀrskilda tillfÀllen
Det finns ocksĂ„ möjlighet för kunder att göra en enstaka bestĂ€llning av nĂ„gon av pĂ„sarna. För nĂ€rvarande finns Ă€ven en sĂ€rskild Valentines Day-pĂ„se tillgĂ€nglig för bestĂ€llning och den första mars ska EC-GO lansera en pĂ„skpĂ„se för kunder som vill fira pĂ„sken pĂ„ ett lite nyttigare sĂ€tt.Â
- Ska jag vara helt Àrlig Àr det i princip samma sak som ValentinespÄsen, vi bara byter namn. InnehÄllet varierar, men priset Àr det samma, sÀger Julia Semb.
EC-GO lanserades för ett Är sedan och har enligt Julia Semb i dag mellan 500 och 600 prenumeranter. Företaget har inte haft nÄgon stor marknadsföringsbudget utan istÀllet lockat kunder via sociala medier och bloggar. Enligt Julia Semb Àr mÄlgruppen framför allt förÀldrar som vill ge sina barn ett nyttigt alternativ till traditionellt godis.
- Det ska vara enkelt att vÀlja schysst godis. Man ska helt enkelt inte behöva anstrÀnga sig för att vÀlja bÀttre produkter.