I slutet av förra Äret hakade vÄr inhemska fraktjÀtte pÄ tÄget med en egen kassa. PostNord satsar dock förstÄs pÄ frakten och med tjÀnsten Delivery Checkout sÄ skulle kunden fÄ mer kontroll över sin leverans.
E-handelskonsumenterna kan med den nya kassan bland annat vÀlja ett favoritombud som inte Àr kopplat till bostadsadressen. Kassan Àr en del av PostNords initiativ att ge konsumenterna mer kontroll över sin leverans och en annan del Àr företagets relativt nya mobila app.
NÀr man nu lanserar en uppdaterad version av Delivery Checkout sÄ har man bland annat sett till sÄ att grÀnssnittet blivit mer enhetligt med appen.
- Kunden ska kunna kÀnna igen sig överallt, förklarar Ola Bergqvist, produktutvecklare e-handel pÄ PostNord.
Runt 900 e-handlare i Norden
E-handlarna har, enligt PostNord, Àven haft önskemÄl om att popup-fönster skulle försvinna. PostNord har dÀrmed byggt om kassan och det Àr nu istÀllet en iframe som gÀller.
- Vi har lyssnat pÄ feedback frÄn e-handlare och förbÀttrat tjÀnsten utifrÄn det, sÀger Ola Bergqvist.
Vet ni hur mÄnga som anvÀnder kassan?
- Den bÀsta siffran Àr att titta pÄ antalet nerladdade moduler, och dÄ har vi till dags dato runt 900 e-handlare i Norden som har laddat ner PostNord Delivery Checkout. En siffra som vi Àr mycket nöjda med, sÀger Ola Bergqvist.
Stöd för 100 transportörer
Antal anvÀndare vÀntas dock öka ordentligt med den nya versionen. En uppdatering som kommer att göra det enklare att installera kassan i fler e-handelsplattformar. PostNord ska Àven samarbeta med företaget Logtrade Technology AB som nu möjliggör att kassan kan stödja över 100 olika transportörer.
- I och med den nya designen och att den numera finns som en widget, samt tillÄter andra transportörer att visas, tror vi sÄ klart pÄ att Ànnu fler e-handlare vÀljer att anvÀnda vÄr tjÀnst, avslutar Ola Bergqvist.