PostNord och Stadium har sedan tidigare ett samarbete som omfattar Stadiums tredjepartslogistik för butikerna och logistikleverantören tar hand om alla leveranser till sportkedjans butiker i Norden. Nu tar de två företagen nästa steg på sin gemensamma resa när PostNord även tar över hanteringen av Stadiums lager för Stadium Online.
- PostNords erbjudande passar oss bra, vi har ett gott samarbete sedan tidigare i andra delar av vår verksamhet. Samtidigt är den geografiska placeringen och närheten till våra andra lager också en viktig faktor i att vi valde PostNord, motiverar Stadium Online Director Fredrik Persson i ett pressmeddelande.
Stadium räknar med “stora volymökningar” i sin e-handel de kommande åren, både eftersom e-handeln ökar i stort och eftersom allt fler enligt företaget vill leva aktiva och hälsosamma liv.
"Nu kan vi uppnå fler synergieffekter"
Stadium Online sköter sportkedjans hela e-handelsförsäljning och skickar e-handlade varor både till Stadiums butiker och till privatpersoner. E-handelslagret ska nu skötas från PostNords TPL-anläggning i Norrköping.
- Vi är glada för att också få arbeta med Stadiums onlineverksamhet och det utökade förtroende som det innebär. När vi nu samarbetar i ännu större omfattning kan vi uppnå fler synergieffekter som kan utveckla och stärka verksamheten under kommande år, kommenterar Bengt Ydebäck, produktionschef Region Mitt på PostNords TPL-verksamhet.
Stadiums och PostNords nya e-handelsavtal är tecknat för tre år och omfattar logistik- och lagerhantering, plock och pack samt ett “antal olika tilläggstjänster”.
LÄS ÄVEN: Med lagret på distans - förlorad kontroll eller frihet att växa?