Betalleverantören Payson meddelar idag att de nu lanserar PaysonCheckout 2.0. En helhetslösning och e-handelskassa som ska öka konverteringen för nätbutikerna.
Paysons svar på Klarna Checkout uppgraderas nu i kampen om e-handlarna. Den nya versionen ska bland annat göra så att kunderna slipper lämna nätbutiken vid betalning.
- Upplevelsen förbättras genom att kunden inte längre behöver lämna e-butiken för att betala vilket istället sker i e-butikens miljö via en IFrame, säger Per Bodell, VD på Payson.
Man ska nu även likt konkurrenten spara och fylla i kundernas uppgifter automatiskt.
- Vi har lyssnat på vad våra kunder efterfrågar och därför kommer Payson förmedla kundens leveransadress och orderdetaljer till e-butiken, säger Per Bodell.
Payson kommer alltså från och med nu registerhämta kundens adress för att underlätta köpupplevelsen. Den nya kassan ska vara förbättrad på en rad punkter och betalföretaget är säkra på att den nya kassan kommer att öka konverteringen.
Lägre standardpris
En annan trevlig nyhet är att kassan är billigare och de som redan är kunder och byter upp sig kommer få det nya lägre priset. Listpriset är 2,85 procent på transaktionen jämfört med 3 kronor plus 3 procent vilket ska vara priset för PaysonCheckout 1.0.
- För att ytterligare motivera ett skifte har vi valt en ny, enklare avgiftsstruktur och har satt ett attraktivt standardpris för den nya betalningsmodellen, säger Per Bodell.
Det är dock frivilligt för e-handlare att uppgradera då den nya kassalösningen ska komma med ett nytt gränssnitt (API) som man måste kommunicera mot. Den nya kassan ska vara baserad kring Paysons fakturabetalning som primär betalmetod.
- PaysonCheckout 2.0 ger en ännu smidigare köpupplevelse och ökad konvertering till slutförda köp. Det här genom att låta kunder i större utsträckning handla snabbt mot faktura med Payson och sekundärt med våra övriga betalmetoder, säger Per Bodell.