De flesta konsumenter återkommer gärna till saker och platser de vet att de gillar. Och har man väl hittat sin favoritsida är steget inte långt till att bli en mycket lojal e-handelskund. Det är något som modebutiken och tidigare Gasell-vinnaren Mandeldesign.se märkt av. Företaget har nämligen för första gången märkt att en kund har gjort inte mindre än tusen beställningar, något bolaget förvisso menar inte är så unikt som det kanske låter.
Tvåan inte långt efter
Mandel Design lägger bland annt upp nya produkter klockan 11.00 varje dag och delägaren Kalle Bodestig tror att den täta nyhetsströmmen bidrar till att höja kundernas intresse. Många kunder återkommer flera gånger i veckan.
- Vi tror helt enkelt att kunden är nöjd med vår service och gillar att vi har så mycket nyheter. Vi har aldrig haft något lojalitetsprogram eller rabatter för kunderna så de kommer tillbaka för att de är nöjda. Vi tror att det är det bästa sättet att bygga upp lojalitet på nätet.
Hur många beställningar är er näst flitigaste kund uppe i?
- Jag kollade precis upp det. 989 ordrar ligger tvåan på så det var en jämn kamp.
"Aldrig missat en beställning"
Enligt Kalle Bodestig lägger Mandel Design stor vikt vid detaljerna för att ingen kund ska komma i kläm.
- Vi har aldrig missat att skicka en order som kunden lagt innan klockan 15.00 på de åtta år vi hållit på. Vi svarar på frågor snabbt och hanterar returer samma dag som vi får dem. Kunderna känner sig trygga hos oss, säger han.
Ska ni tacka eller uppmärksamma jubileumskunden på något sätt?
- Jag anade att jag skulle få den följdfrågan… Nej, vi kommer inte göra någonting. Självklart skulle vi vilja göra något men det är inte säkert att kunden vill höra den här typen av saker. Det bästa vi kan göra är att ha en fortsatt bra service varje gång kunden är i kontakt med oss, avslutar Kalle Bodestig.