Prenumerationstjänsterna har poppat upp som svampar ur marken de senaste åren och det går idag att få hem boxar fyllda med allt från kosttillskott och skönhetsprodukter till bakningsprodukter och nyttiga snacks.
Samtidigt som intresset för boxarna ökar bland konsumenterna så ser allt fler företag möjligheterna med att lansera nya prenumerationstjänster. Men med en massa boxar att välja mellan kan också det vara svårt att hitta rätt i prenumerationsdjungeln. Något som tjänsten Hittabox.se vill råda bot på.
Genom att samla allt på ett ställe vill man ge box-kunderna en överblick på vad som finns där ute och vad som skiljer boxarna åt vad gäller innehåll, pris och utskickningsfrekvens. Det är även möjligt för kunderna att kommentera och recensera de olika boxarna.
– Jag trodde redan det fanns en sådan här tjänst men till min förvåning verkar vi vara först i Sverige, säger Käthe Nilsson, medgrundare av Hittabox.se.
Nya funktioner på gång
Sajten har nyligen lanserats och i dagsläget är det gratis att ansluta sin e-handel till sajten. Och förutom att kunderna får en enklare överblick menar Käthe att sajten blir ytterligare en marknadsföringskanal för e-handlarna.
Samtidigt pågår nu diskussioner med presumtiva medgrundare för att snabbt kunna lansera nya funktioner. Inom kort planeras till exempel tydligare jämförelser mellan boxarna och en kassa med möjlighet att börja och avsluta prenumerationer. Och intresset är stort enligt sajtens grundare.
– Jag vet inte hur de har lyckats hitta oss så snabbt men vi har redan fått in nya, spännande boxar som lanseras i början av nästa år, säger Käthe Nilsson.