ANNONS

Ny shoppingtjänst erbjuder E-handeln fysiska provrum

Ny shoppingtjänst erbjuder E-handeln fysiska provrum

Wilderooms är en ny tjänst som vill gÜra nätshoppingen lite lyxigare och enklare med en fysisk närvaro. Med hjälp av deras tjänst kan konsumenter välja ut kläder frün flera e-handlare fÜr att sedan prova dem i nügon av deras lyxiga lounger. Kunden betalar bara fÜr det de behüller, medan Wilderooms skÜter resten.

ANNONS

I september lanseras Wilderooms, en ny brittisk tjänst som lüter e-handelskunder shoppa kläder online, fÜr att sedan prova dem i fysiska provrum innan de betalar. Kan lüta lite omständligt fÜr oss i Sverige, dü vi ofta har mÜjligheten att betala med faktura, men tjänsten ska ha flera fÜrdelar enligt fÜretaget själva.

FÜrutom att kunden inte behÜver ligga ute med pengar, slipper de krünglig returhantering och kan dessutom handla frün ett stort antal butiker samtidigt med hjälp av Wilderooms webbläsar-app som samlar ihop alla inkÜp.

När den virtuella shoppingturen är avslutad besÜker kunden Wilderooms sajt och väljer tid och plats fÜr att prova sina kläder. Wilderooms tar sedan hem produkterna till huvudkontoret i Shoreditch fÜr vidare leverans till den lounge kunden vill besÜka.

130 anslutna varumärken

Wilderooms lounger kommer främst att placeras i stora kÜpcentrum och ska även ge kunden en liten släng av lyx med hjälp av vad man kallar extraordinär service. Loungerna kommer vara cirka 120 kvadratmeter stora och ska bland annat inreddas med soffor och en kafÊ-del.

– Vi kommer erbjuda dig ett provrum fyllt med saker som du vill ska vara där. Om kläderna passar är det en stor chans att du köper dem. När du kommer till oss vet vi vad du heter, vilken storlek du har och vilken som är din favoritdrink. Det kommer bli en behaglig upplevelse, säger Wilderooms vd, Kevin Dhami.

FÜr besväret tar Wilderooms en andel av fÜrsäljningspriset frün deltagande varumärken. I nuläget har cirka 130 fÜretag anslutit sig, däribland TopShop, Reiss, House of Fraser och Karen Millen. Kunder für även betala en avgift fÜr servicen som ska täcka de kunder som eventuellt inte dyker upp.

Källa: RetailWeek

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se