Prenumerationstjänsterna poppar upp som svampar ur marken för tillfället och det går idag att prenumerera på allt från grooming-produkter och bakboxar till kalsonger och vitaminer.
Men även om det kan vara tidsbesparande att sätta förbrukningsvaror på autopilot, kan det i slutändan bli tidskrävande om man har flera konton och inloggningar som behöver hanteras. Men det här hoppas Subscribr kunna lösa med sin marknadsplats.
– Marknadsplatser har blivit en naturlig del av de försäljningskanaler som e-handlare arbetar med. Dock har marknadsplatserna till största delen erbjudit traditionella produkter och inte produkter för återkommande köp, säger Mikael Fürst, grundare och VD för Subscribr.
Lokala producenter nästa steg
Tanken med Subscribr är alltså att samla kundernas prenumerationer på en sajt så att det ska bli enklare att hantera alla återkommande köp på ett ställe med ett enda konto. Samtidigt som man hoppas att det ska få kunderna att upptäcka nya tjänster.
– Marknadsplatsen och tjänsten att hantera prenumerationer är den första fasen som lanseras. Fler tjänster kring Subscribr kommer att lanseras löpande och inom kort kommer vi rulla ut en satsning för återkommande hemleveranser från lokala producenter och leverantörer, säger Mikael Fürst.