ANNONS

Nu tar hon över Lindex

Nu tar hon över Lindex
Susanne Ehnbåge har nu lämnat NetOnNet för Lindex

"Det känns fantastiskt roligt att vara på plats".

ANNONS

Redan vid årsskiftet berättade vi att Susanne Ehnbåge skulle byta jobb. Från att sedan 2016 framgångsrikt ha lett NetOnNet mot nya höjder och flerfaldigt belönats för sitt ledarskap, var det nu dags för nya utmaningar - i en helt annan bransch.

"Djup kunskap inom e-handel"

Väntade gjorde klädkedjan Lindex, som hade lyckats rekrytera henne med det uttalade syftet att hon skulle styra upp hela företaget med sin kompetens inom e-handel.

LÄS ÄVEN: Susanne Ehnbåge till Lindex - NetOnNet söker ny vd

- Hon har en väldigt bred kunskap inom retail och är väldigt kompetent och har en djup kunskap inom e-handel, sa Lindex styrelseordförande Lauri Veijalainen bland annat till Ehandel.se, i en intervju. 

LÄS ÄVEN: Lindex-toppen: Därför valde vi Susanne Ehnbåge

"Har gjort ett starkt intryck på mig"

Nu har skiftet skett. Susanne Ehnbåge är på plats hos Lindex - något som hon själv är glad över.

- Det känns fantastiskt roligt att nu vara på plats. Detaljhandeln, och så även Lindex, befinner sig i en intressant utveckling med starkt fokus på digitalisering och att möta kundens föränderliga köpbeteende. Lindex resa har gjort ett starkt intryck på mig och det känns mycket spännande att få leda det fortsatta utvecklingsarbetet, säger hon i ett pressmeddelande.

Olönsamma butiker ska bli lönsamma

Hennes huvudsakliga fokus kommer att vara att stärka Lindex lönsamhet och konkurrenskraft, främst då genom att förbättra den digitala köpupplevelsen ytterligare. Det innebär bland annat att olönsamma butiker ska vändas till att bli lönsamma och att ett nytt butikskoncept ska tillgodose kundernas behov och önskemål, enligt Lindex.

- Att utgå från kundernas önskemål och överträffa deras förväntningar är grunden i allt för att lyckas. Jag är imponerad av det starka engagemanget och företagskulturen hos Lindex och ser fram emot att tillsammans med alla medarbetare fortsätta utveckla Lindex till ett starkt globalt varumärke, säger Susanne Ehnbåge.

Michell Grönlund