Den finska e-handelsleverantören Nosto, som arbetar med personalisering och merförsäljning, har sedan starten 2013 etablerat sig i över hundra länder. I dag kan bolaget stoltsera med kunder som Åhléns, Gina Tricot och Royal Design.
Totalt uppger Nosto att företaget har samlat över 2 500 kundföretag, men bolaget har större ambitioner än så. Nu är planen att växa ytterligare i bland annat USA, och för att lyckas med det har man satsat på att rekrytera Klarnas förre USA-chef Jim Löfgren.
"Förväntar mig fortsatt hög tillväxttakt"
Han är sedan ett par dagar tillbaka ny VD för Nosto.
- Nosto har ett fantastiskt rykte och är ett av de mest spännande bolagen i världen inom AI och personalisering för retail och e-handel. Jag är väldigt imponerad av företagets innovationsstyrka och expansionen i Norden, Europa och USA, och är stolt över att ha fått förtroendet att leda det framöver. Jag förväntar mig inget annat än fortsatt hög tillväxttakt och ser fram emot att kunna utveckla företagets smarta lösningar ytterligare, samt ge fler handlare världen över möjlighet att ge sina kunder relevanta köpupplevelser, säger Jim Löfgren i ett pressmeddelande.
Nyligen kunde vi berätta att Nostos förre Nordenchef Rikard Andersson lämnade företaget för plattformsleverantören Jetshop.
LÄS ÄVEN: Nostos Nordenchef Rikard Andersson går till Jetshop
Partneransvarig får ny roll
Nu står det klart att den som efterträder Rikard Andersson är Björn Walther, som sedan i höstas har haft rollen som partneransvarig hos Nosto.
- Som del av byråvärlden har jag tidigare haft möjlighet att introducera kunder för Nostos lösningar och sett vilken positiv effekt det har haft på deras affärer. Det nordiska teamet har lyckats göra denna region till en av våra starkaste marknader. Att vara del av detta team och som kontinuerligt arbetar med att förbättra produkten och e-handelns vardag är väldigt stimulerande, och med våra utökade tjänster och produkter ser vi en god möjlighet till fortsatt tillväxt, säger Björn Walther i en kommentar.