ANNONS

NetonNet öppnar ny lagershop i hemstaden Borås

NetonNet öppnar ny lagershop i hemstaden Borås
NetonNet växer i Borås

Har vuxit ur sin originallokal och vill göra det enklare för kunderna att hitta rätt produkt.

ANNONS

I samband med att NetonNet flyttat sitt kontor till en ny adress i Borås öppnar bolaget också en ny lagershop på samma ställe. Därmed lämnar företaget sin gamla lagershop i staden som öppnade 2001. Den nya ska ge bättre plats för varorna och dessutom bättre matcha företagets koncept.

- Vi stänger den gamla lagershopen som inte följde vårt koncept och istället öppnar vi en ny som gör det. Så det är mer som en nyöppning kan man säga, säger Harald Ennen, VD för företaget.

Nischad självservice med låga priser

För att attrahera kunder i den tuffa hemelektronikbranschen satsar NetonNet på att nischa sig med ett lagershops-koncept. Det bygger på att kunderna till stor del gör jobbet själva och därför kan kedjan hålla lägre priser, eller som de själva kallar det, samma priser i lagershopen som på Internet. Istället för att ha många anställda säljare har butikerna datorskärmar som kunderna kan använda för att få information om produkter och priser.

Kan det bli aktuellt med fler lagershopar?

- Ja, vi tittar kontinuerligt på det och har alltid ett intresse av att växa.

Var kan det bli någonstans i så fall?

- Det uttalar vi oss inte om i dagsläget, utan när det blir aktuellt berättar vi mer.

Tydligare exponering av varorna

När den nya lagershopen i Borås öppnar den 23 oktober har NetonNet totalt femton mer eller mindre likadana butiker runt om i Sverige, samt en del verksamhet i Norge. Utöver att handla i butik erbjuder NetonNet sina kunder möjligheten att beställa varor på företagets sajt och sedan hämta ut dem i butik, och vice versa.

Det pratas en del i e-handelsbranschen om att det ska vara en upplevelse att besöka fysiska butiker, har ni funderat på att utveckla ert koncept åt det hållet?

- Ja, det är ju en av anledningarna till att vi flyttar. Det blir en stor skillnad på hur produkterna är placerade och hur de exponeras för besökarna. Det blir mer digital information och enklare för kunderna att hitta. Så det blir en del uppdateringar. Vi testar saker och det här gav bra resultat, så då implementerar vi det, avslutar Harald Ennen.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se