Över 110 miljoner kronor i försäljning och slagna försäljningsrekord under två av dagarna. Så ser facit ut när NA-KD i dag delar med sig av sin försäljningsstatistik från Black Week.
Under veckan ska företagets sajt ha fått besök av fler än 3,5 miljoner kunder och 120 000 beställningar ska ha lagts från över 70 länder. De största marknaderna var Sverige, Tyskland och Nederländerna.
Har investerat i automatik till lagret
Inför köpfesten investerade NA-KD totalt 1,5 miljoner euro i två automatiska sorteringsmaskiner till sitt lager i Nederländerna. Tack vare dem har e-handlaren nu kapacitet att hantera 50 000 orders dagligen.
- Vi arbetar ständigt med att leverera på de höga krav som våra kunder ställer. De höga volymerna under vår tredje Black Week i företagets historia är ett resultat av vårt fokus och hårda arbete med produkter och kundnöjdhet. Vi vet hur viktigt snabba och flexibla leveranser är för vår kundgrupp och den här investeringen i lagereffektivitet var perfekt tajmad för att möta volymerna under Black Week, säger NA-KD:s vd Jarno Vanhatapio i ett pressmeddelande.
NA-KD lanserades för mindre än tre år sedan, men ska nu ha nått en miljard kronor i omsättning, räknat framåt på rullande tolv månader.