ANNONS

Modeveteranen Oscar Åsman ska leda nya Manofakind.se

Modeveteranen Oscar Åsman ska leda nya Manofakind.se
Oscar Åsman

Retail and Brands rekryterade internt och hittade Oscar Åsman till tjänsten som operativ chef på den nya e-handeln Manofakind.se.

ANNONS

I förra veckan presenterade modekoncernen Retail and Brands, RNB, den nya e-handeln Man of a kind, som inriktar sig på att sälja premiumvaror till män. Som operativ chef för Manofakind.se har RNB internrekryterat Oscar Åsman, som senast kommer från en roll som produktchef på Department & Stores.

- Världen är digital och utvecklingen går snabbt, därför känns det mycket spännande att får vara en del av RNB:s digitala satsning. Jag har genom mina tidigare yrkesroller jobbat aktivt med fysiska butiker och varuhus så det känns oerhört spännande att nu få vara med och utveckla den digitala handelsplatsen med de möjligheter och utmaningar det innebär, säger han om sin nya tjänst.

Var ligger ditt fokus just nu?

- Då vi precis har lanserat ligger just nu mitt största fokus på att se till att få upp alla fina höstplagg som vi köpt in till butiken online och nu börjat levereras till vårt lager och såklart säkerställa så att våra nya kunder är nöjda med servicen.

Vill bli självklart val för modeintresserade

Oscar Åsman har arbetat i 15 år med klädhandel i olika former, både på köp- och säljsidan inom till exempel cityhandel, köpcentrum och varuhus. De senaste åren har han arbetat med att utveckla nya handelskoncept. Han är dock ny inom den digitala delen av modebranschen och beskriver sig själv som ödmjuk inför sin nya utmaning.

- Jag tror att framtidens handel handlar om att bygga destinationer, oavsett var handeln sker någonstans. Jag har haft förmånen att få resa runt jorden ett antal varv de senaste åren och jobba tillsammans med flertalet av de ledande modevarumärkena. Under denna tid har handeln utvecklats och breddats och det känns därför spännande att nu få vara med och utveckla nya handelsplatser, serviceerbjudanden och tillgängliggöra nya varumärken för marknaden.

Hur ska Man of a kind stå sig i konkurrensen med andra e-handelsbutiker för män?

- Med att ständigt förnya utbud och innehåll på manofakind.se är min vision att bli ett självklart val för modeintresserade och kvalitetsmedvetna att både läsa inspirerande artiklar men såklart också handla det de kan tänkas behöva addera till sin garderob, säger Oscar Åsman.  

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap