Förra året kunde vi meddela att möbeljätten Mios e-handel hade dubblat sin omsättning från året innan, vilket innebar att företagets försäljning på nätet hade nått över 100 miljoner kronor.
I år ser det ut att bli en favorit i repris för företagets e-handelssatsning. I ett pressmeddelande meddelar nämligen Mio att försäljningen i e-handeln under räkenskapsåret 2016/2017 har ökat med hundra procent igen, vilket alltså borde innebära att den nu omsätter över 200 miljoner kronor.
- Vi är oerhört stolta över vad vi gemensamt har presterat och de framgångar vi nått, men laddar nu om och siktar framåt för att nå våra högt satta målsättningar under 2017/2018. Framgångsreceptet på Mio är medarbetarna och handlarna som ständigt strävar efter att förbättra erbjudandet och leverera branschen bästa kundbemötande. Det som gör oss starka är vår nyfikenhet på morgondagen, vår kunskap kring affären och passionen för våra produkter och kunder, kommenterar Mios VD Björn Lindblad i pressmeddelandet.
5,4 miljarder i total försäljning
E-handeln pekas ut som en starkt bidragande orsak till att Mio har slagit sina tidigare försäljningsrekord. Under året har företaget sålt för 5,4 miljarder kronor, vilket är en ökning på 885 miljoner jämfört med förra året.
Samtidigt har Mio-varuhusen lockat totalt nio miljoner besökare, medan 20 miljoner besökare har tagit sig till mio.se.
- Det finns mycket positivt att lyfta under året men något som glädjer mig extra är att samtliga butiker rapporterar tillväxt och att vi ser en tillväxt i samtliga av våra produktområden, säger Björn Lindblad.
Enligt Mio innebär de nya siffrorna att företaget nu har haft tillväxt under 63 månader i rad.