ANNONS

Matsmart ökade med 200 procent under andra kvartalet

Matsmart ökade med 200 procent under andra kvartalet
Ulf Skagerström och Karl Andersson, två av Matsmarts grundare.

E-handlaren fortsätter att gå som tåget och snart planerar man att gå över gränsen.

ANNONS

Matsmart, som säljer felmärkta, utgående och andra överskottsvaror med upp till 90 procents rabatt, ökade sin omsättning med nästan 1 000 procent under förra året. Från 2,5 miljoner kronor 2014 till 26,2 miljoner kronor 2015.

2016 har börjat ganska bra det också och under det andra kvartalet har Matsmart sett en ökning på cirka 200 procent.

– Vi har återkommande kunder som handlar för allt högre belopp. Dessutom tilltalas många av att kunna fynda samtidigt som de bidrar till en bättre miljö då varorna tas tillvara i stället för att slängas, säger företagets VD, Karl Andersson.

Skarp Norge-lansering väntar

Matsmart, som är värderat till hela 116,7 miljoner kronor efter en nyemission, siktar i år på att omsätta minst 80 miljoner kronor. Något som bland annat ska ske med hjälp av en Norge-lansering som i oktober lanseras i skarpt läge.

– Vårt speciella koncept tilltalar en stor skara människor och vi både tror och hoppas på samma succé i Norge som vi haft i Sverige, säger Karl Andersson.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se