Optikföretaget Lensway, som körde igång på nätet 1999, har nu hittat en ny metod för att möta konkurrensen i branschen. I dagarna lanseras Lensway Magazine, som är en digital publikation med redaktionellt innehåll.
Ska nå reklamtrötta konsumenter
Lensway har de senatse åren satsat allt mer på just content. Inte minst ser de fördelar i att sådant material har chans att gå hem även hos konsumenter som ogillar traditionell reklam. Content riskerar heller inte att stoppas av ad-blockers.
- Dessutom har nysatsningen på glasögon gett oss ett ökat behov av att jobba mer med content och inspiration, säger företagets marknadschef, Sofie Struwe i ett pressmeddelande.
Ska funka som nav
Tanken är att magasinet ska bli ett nav för ämnen som inte kan tas upp på hemsidan och målet är att på så sätt både generera försäljning och förändra upplevelsen av företagets varumärke.
Framöver kommer företaget även att titta på hur innehållet kan integreras med nätbutiken.
- Vår målsättning är alltid att guida och inspirera med glöd och passion samt hitta lösningar som underlättar människors vardag. Jag tycker att LensWay Magazine uppfyller alla dessa krav, säger Sofie Struwe.
Hela arbetet med LensWay Magazine har gjorts internt av företagets inhousebyrå tillsammans med mediebyrån Bizkit Havas.
LÄS ÄVEN: E-handlarna som satsar på redaktionellt innehåll