Betalföretaget Klarna fick häromdagen en ny kund i modesajten Lyst, som förutom att sälja mode även står upp för världens hundar.
Lyst som har sin bas i Storbitannien ska dock även stärka Klarna i USA.
- Vi samarbetar både i UK och i USA och genom Lyst plattform kommer hundratals märken och butiker – Valentino, Club Monaco med flera – att erbjuda Klarnas checkoutlösning till sina användare, säger Jesper Wigardt, kommunikationschef på Klarna.
En universell varukorg
Klarna ska vara extra glada över att ha fångat Lyst då det är en marknadsplats med många starka varumärken. Modesajten ska ha över 10 000 designers och butiker på sin sajt.
- Det är som framförallt är spännande med Lyst är att deras plattform och popularitet visar på en stor förändring i hur användare upptäcker nya produkter och märken på nätet. Traditionellt sett går man som användare oftast in direkt eller via Google på ett klädesmärkes webbsida eller app. Men via Lyst hittar man produkter från 12 000 märken och butiker samlade på ett och samma ställe i en universell varukorg, säger Jesper Wigardt.
E-handelssajten säljer allt ifrån små billiga produkter till fint mode för flera tusen. Lyst hoppas med samarbetet få ett uppsving i den mobila handeln där Klarnas checkout ska vara i sitt esse.