Sedan KidsBrandStore öppnade sin första fysiska butik i Täby Centrum 2016, har de alltmer försökt profilera sig som en omnikanalhandlare, med både fysiska butiker och e-handel.
LÄS ÄVEN: E-handlaren KidsBrandStore storsatsar på fysiska butiker
Sedan företaget startade sin nätbutik 2011, ska omsättningen ha fördubblats varje år. Den trenden ska även ha hållit i sig under 2017, meddelar företaget nu.
Sprängde 100 miljoner under 2017
Då företaget omsatte drygt 67 miljoner under 2016, bör det innebära att de alltså sprängde 100-miljonersvallen under förra året. Nu menar företaget att de har för avsikt att låta trenden fortsätta även under 2018.
- Vi satsar fortfarande stenhårt och vårt mål är att omsätta över 200 miljoner när 2018 är slut! Ett mål som jag är övertygad om att vi når, säger Peter Markstedt, grundare och delägare av KidsBrandStore, i ett pressmeddelande.
Den 1 maj öppnar företaget sin femte fysiska butik, som kommer att ligga i Mall of Scandinavia i Stockholm. Själva ser de butikssatsningen som en stor succé.
- Vi hade givetvis hoppats att våra butiker skulle mottas väl och fylla det hål som de facto finns i tillgängligheten till rena ungdomsmodebutiker. Men inte i våra vildaste fantasier hade vi kunnat drömma om att det skulle gå så här bra. Våra nuvarande fyra butiker rullar med stor succé, säger David Törn, butiksetableringsansvarig.
Vill bli störst i Norden
Framgångarna har bland annat inneburit att företaget fått byta huvudkontor och lagerlokaler tre gånger under de sju år de varit verksamma.
- Varje gång som vi har flyttat så har vi sagt: “Här kan vi vara i minst 10 år”. Redan efter första halvåret så har vi fått börja leta nya lokaler säger Peter Markstedt.
Nu vill KidsBrandStore bli störst i Norden inom sitt segment.
- Kidsbrandstore menar verkligen allvar när de säger att de ska bli störst i Norden på ungdomsmode! Som det verkar så är de redan där! sammanfattar företaget.