Sedan Jula för andra gången i företagets historia blev med e-handel, har det gått snabbt framåt. Redan när den nya e-handeln till slut gick live, berättade företaget att de framöver skulle satsa på att utveckla ett click and collect-koncept.
Rullas ut i mitten av november
Nu ska detta införas, under namnet "Hämta i varuhus". Enligt företaget pågår tester just nu för fullt och i mitten av november räknar man med att kunna erbjuda tjänsten i samtliga av kedjans varuhus - även dem i Polen och Norge.
- Vi har hela tiden sett e-handeln som startpunkten för något nytt, som sedan ska utvecklas kontinuerligt. Glädjande nog har utvecklingen av konceptet gått fortare än planerat, och därför kommer vi nu att lansera "Hämta i varuhus" på bred front, säger Julas VD Joachim Frykberg, i ett pressmeddelande.
“Ett viktigt strategiskt steg för oss”.
Han hoppas nu att konceptet ska bli lika framgångsrikt hos Jula som det visat sig vara hos många andra kedjor, nu senast hos Elgiganten.
- Detta är ett viktigt strategiskt steg för oss, men det är långt ifrån det sista. Vi kommer fortsätta utveckla vår handel för att alltid kunna möta våra kunders behov på bästa sätt, både i varuhusen och på nätet, säger Joachim Frykberg.