Enligt Partykungen är deras nya Halloweendräkter, som kommer in i nya varianter varje år, lika traditionsenliga som Språkrådets årliga lista med nyord. Således kommer nya dräkter att presenteras även i år och nu har den festorienterade e-handlaren tagit till ett specialknep för att hänga med i tiden.
Får frågor varje år
Årets nytillskott i Halloweendräktsdjungeln är nämligen att kunderna ska kunna klä ut sig till en influencer.
- Vi får ofta frågor från våra kunder om vilken dräkt som som vi tror kommer att bli stor i samband med det årliga Halloweenfirandet. Exempelvis var det clownen It (Pennywise) i fjol och Harley Quinn året dessförinnan. I år går vi ifrån det läskiga temat och har tagit fram en alldeles egen dräkt, föreställandes en influencer, förklarar Partykungens vd Joel Svensson i ett pressmeddelande.
Sägs vara en hyllning
Enligt företaget ska maskeraddräkten dock inte syfta till att göra narr av fenomenet med influencers - snarare tvärt om. Företaget kallar istället nykomligen för "en hyllning" till alla influencers som Partykungen själva jobbar med. 299 kronor kostar det att få se ut som en influencer på årets Halloween och då sägs det även ingå en skylt som ska föreställa Instagram, där användaren själv blir motivet.
Huruvida influencerdräkten blir årets storsäljare eller ej återstår att se, men enligt Joel Svensson ska utklädnaden redan ha börjat trenda i företagets egna kanaler.