Bara häromdagen kunde vi berätta att bolaget bakom klädmärket Hunkydory, HuDo Supply AB, hade gått i konkurs. Detta efter att bolagets grundare, paret Christopher och Ulrika Bjercke, bedömt att bolaget inte skulle ta sig ur den likviditetskris de hamnat i.
Men nu berättar Christopher Bjercke för Ehandel.se att detta inte är slutet på historien.
- HuDo Supply AB har gått i konkurs. Hunkydory lever vidare, skriver han till redaktionen.
Ska få ny plattform i höst
Han berättar vidare att e-handeln kommer vara igång med full kraft igen redan nästa vecka samt att det är samma ägare som gäller, och att en ny plattform komma på plats under hösten.
- Hunkydory kommer fortsätta att satsa på sin e-com. Det kommer en ny plattform under hösten, som kommer att ge oss möjligheter att kommunicera närmare med våra slutkunder. Vi vill också att kunden skall kunna känna sig som en del av Hunkydory-världen i större grad, skriver han.
Vill ta sig in på fler marknader
Dessutom kommer företaget i fortsättningen att sträva efter att hitta en bra balans mellan e-handeln och försäljning i fysiska butiker och via återförsäljare.
- Vi fortsätta att utveckla den befintliga wholesaleverksamheten med nya marknader, i dag finns vi på 10 marknader. Vi tror på en kombination av fysisk och digital samverkan. Vi kommer att jobba närmare med våra återförsäljare så att vi kan hitta en dynamik mellan digital och traditionell handel.
Nytt köpbeteende kräver förändringar
Som vi berättade när konkursen blev känd, tvingades företaget under våren även att stänga ner två av sina fysiska butiker. Christopher Bjercke är nu övertygad om att förändringarna inom handeln i stort kommer att kräva nya grepp från företagets sida.
- Ett nytt köpbeteende kommer tvinga fram nya sätt att agera och samverka för att nå slutkunden, skriver han.