I september lanserade Hemköp etapp två i sin e-handelssatsning. Något som innebar att dagligvarukedjans färdigplanerade matkassar utökades med lösplock via butikerna Hemköp Stäket, Hemköp Torsplan och Hemköp Djurgårdsstaden. En satsning som gått över förväntan.
– Så bra att vi vissa dagar redan uppnått maxtaket av den kapacitet vi klarar av. Det är ett av skälen till att vi också utökar e-handel nu närmast med ytterligare tre butiker i Stockholm, säger Thomas Gäreskog, VD för Hemköp.
Lovar e-handel utanför Stockholm
Butikerna som omfattas av expansionen är Hemköp Skarpnäck, Hemköp Vällingby och Hemköp Mall of Scandinavia. Successivt kommer allt fler Hemköpsbutiker att erbjuda e-handel, och även andra städer än Stockholm.
– En stor del av vitsen med vår e-handel är såklart att vårt erbjudande nu sträcker sig längre bort än våra fysiska butiker når. Vi utökar dessutom kontinuerligt våra hemleveransområden för att allt fler ska kunna ta del av vårt erbjudande säger Anna Åkesson, chef för e-handeln på Hemköp.