Investmentbolaget Scope investerar hela 60 miljoner kronor i e-handelsföretaget Happy Plugs. Samtidigt går Scope in som delägare i Happy Plugs. Det berättade DI Digital under morgonen.
Ska stärka positionen på marknaden
Tidigare har vi bland annat kunna berätta att Happy Plugs ser e-handeln som ett skyltfönster, samt att de haft ett unikt online-samarbete med H&M.
Nu satsar de lyckliga pluggarna på att stärka sin position på marknaden. Och företagets VD Andreas Vural menar att en av orsakerna till företagets framgångar har varit att de sett hörlurar som en mode-assocear istället för en teknisk pryl.
- Redan från dag ett har allt gått i raketfart. En anledning till att det har gått så snabbt är för att vi ser lurar och mobiltillbehör som ett modetillbehör istället för teknik. Ett annat är att vi har lyckats nå den kvinnliga målgruppen. Andra märken har satt rosa på hörlurarna och sagt 'varsågoda tjejer', säger han till DI Digital.
"Vi är mycket imponerade"
Och på Scope är man imponerade av Happy Plugs utveckling.
- Vi har följt Happy Plugs utveckling sedan en tid och vi är mycket imponerade av vad Andreas Vural har åstadkommit. Vi har goda erfarenheter av att utveckla konsumentvarumärken, senast med Happy Socks och vi tror att det finns goda möjligheter för Happy Plugs att göra en liknande resa, säger Andreas Ossmark, partner på Scope.