ANNONS

Fyndigs app Fyndswipen en av Sveriges mest nedladdade

Fyndigs app Fyndswipen en av Sveriges mest nedladdade
Fredrik Norberg (montage)
Nordic eCommerce Knowledge

Fyndswipen har laddats ner 50 000 gånger på en dryg vecka.

ANNONS

Fyndiqs app Fyndswipen lanserades för drygt en vecka sedan och har sedan dess blivit en av Sveriges mest nerladdade gratisappar. På listan över mest sökta appar har Fyndswipen befunnit sig på både andra och fjärde plats, och på listan över mest nedladdade har Fyndiq i flera dagar befunnit sig på topp tre.

- Det är svårt att veta vad man ska förvänta sig om man inte har något att jämföra med sedan tidigare. Vi hade inga referensramar men jag skulle ändå säga att det överträffat våra förväntningar, säger Fredrik Norberg, marknadschef på Fyndiq.

"Tinder-modellen" verkar gå hem

Hittills har Fyndiqs app laddats ner 50 000 gånger, och enligt Fredrik Norberg använder 12 000 appen dagligen. På nedladdningslistorna har appen klättrat ovanför populära tjänster som Instagram, Swish och Mobilt BankID.

När appen lanserades beskrevs den som en shoppingversion av Tinder, där användarna kan swipa produkter åt höger eller vänster beroende på om de upplevs som intressanta. Och det verkar vara ett grepp som går hem.

- I snitt swipar användarna i fem minuter, och det är ganska mycket. Vi får mycket positiv respons. Det är ett nytt sätt att shoppa och folk återkommer i hög utsträckning för att använda appen igen.

Har ni några planer på att förändra appen på något sätt eller är det för tidigt att säga?

- Vi har många spännande idéer och projekt som vi kommer att lansera under början av nästa år. Jag får berätta mer då, avslutar Fredrik Norberg.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se