ANNONS

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

Framtiden ligger i mobilen för Jollyroom

Jollyroom ger sin e-handel ett ansiktslyft för att sudda ut gränserna mellan mobil och webb.

ANNONS

NetOnNet håller just nu på att smyga ut en ny design på sin sajt, något som inte händer allt för ofta. Barn och babybutiken Jollyroom är däremot lite mer frekventa. Sommaren 2013 rullade man ut den senaste versionen av butiken, och snart är det dags igen.

Målet med den nya sajten är att sudda ut gränserna mellan mobil och webb, även om man redan har en responsiv nätbutik. Kunderna rör sig idag allt mer obehindrat mellan försäljningskanalerna och enligt Jollyroom gäller det för näthandlarna att hänga med i den digitala utvecklingen.

– I den digitala värld som vi lever i idag så skiftar trender snabbare än de någonsin gjort tidigare. Det som är standard idag är stenålder imorgon. Därför har vi jobbat hårt på att bygga en stabil grund för en webb som ska fungera långsiktigt, säger Jollyrooms designchef, Jonas Kahlow.

Rullas ut i juli

Lansering kommer att ske stegvis med start under juli månad. Som första steg kommer man att lansera uppdaterade funktioner och en helt ny design, sedan fortsätta med bland annat förbättrade betalningslösningar och nya funktioner.

Man vill samtidigt vara mer än bara en traditionell e-handel och erbjuda en plats där kunderna kan komma för att få inspiration, lära sig nya saker och kunna diskutera med likasinnade. Enligt Jonas har Jollyroom haft sina kunder i fokus under hela utvecklingsprocessen.

– Det viktigaste för oss har varit att skapa en webb som möter konsumentens alla behov – både i design och funktion. Därför har vi arbetat aktivt med testpaneler och kundundersökningar, säger Jonas Kahlow.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se