I morse kunde vi berätta att Footway nått en halv miljard under 2017 - och fått 400 000 nya kunder.
MISSA INTE: Footway spränger en halv miljard - ökade med 47%
"Jobbat mycket med kundnöjdhet"
Nu berättar företagets grundare och vd Daniel Mühlbach om vad som låg bakom Footways starka framgång under förra året.
- Vi har jobbat mycket med marknadsföring, framför allt via Google och Facebook. Vi har också jobbat mycket med att ha en hög kundnöjdhet och det har lett till att även många existerande kunder väljer att återvända, säger han till Ehandel.se.
Enligt företagets egna undersökningar ska kundnöjdheten ha legat stabilt på runt 80 procent under 2016 och 2017.
“Glädjande att se resultatet”
Och Daniel Mühlbach menar att det som också varit en framgång i marknadsföringen, har varit att man under 2017 har jobbat med att automatisera den. Även delar av lagret är automatiserade, men just när det gäller marknadsföringen så tror han att det har varit en bidragande orsak till det goda resultatet.
- Det har gjort att vi har kunnat nå kunder som inte sett oss tidigare och det har varit glädjande att se resultatet av det, säger Daniel Mühlbach.
Når ni miljarden under 2018?
- Haha, ja en miljard vore trevligt. Men framför allt så satsar vi på att leverera en så bra tjänst som möjligt. Så vi försöker att inte titta så mycket på siffrorna i det avseendet.