ANNONS

Foderprenumeration skall förenkla din vardag

Foderprenumeration skall förenkla din vardag

Nätbutiken Pongo.se, som säljer hundtillbehör, meddelar att de nu inför prenumeration på hundfoder. Detta skall vara något som slagit stort utomlands och sägs nu testats för första gången i Sverige.

ANNONS

Pongo.se är en del av Pongo Group som består av flera nätbutiker, alla fokuserade kring hundar. Djuraffärerna på nätet blir allt fler och Pongo har konkurrenter som Animail och Hemfoder, båda med riskkapital bakom sig. Pongo Group är dock helt finansierat av sina ägare, men de är inte främmande inför att ta in externt kapital i framtiden.

Pongo.se skall nu vara först ut med en prenumerationstjänst på hundfoder.

- Vi blir först i Sverige med att lansera denna tjänst. Det är en tjänst som fungerat utmärkt utomlands, och vi är stolta över att som första butik i Sverige ta steget och erbjuda detta till alla svenska hundägare. säger Philip Nabseth, VD Pongo Group AB.

Ingen bindningstid

Prenumerationen skall inte vara bindande utan man kan avsluta den när man vill. Man väljer helt enkelt sitt foder, hur ofta man vil ha påfyllning och kan sen avsluta eller pausa beställningen när som helst.

- E-handel handlar om att förenkla människors vardag. Nu tar vi e-handel till en ny nivå genom att nu erbjuda prenumerationer. När Pongo.se lanserades under 2011 så fick hundägare möjlighet att genom ett par klick slippa bära hem tunga foderpåsar varje månad från affären. Nu tar vi ytterligare ett steg för att förenkla vardagen för alla Sveriges hundägare som nu kan få hem sitt favoritfoder till exakt den volym och frekvens dem eftersöker genom bara ett besök i butiken, fortsätter Philip Nabseth.

Tunga utskick

Vi förstår inte riktigt hur man får ekonomi i att skicka tungt djurfoder till svenskar men kanske kan prenumerationer vara ett steg på vägen. När vi frågar Philip om ekonomin kan förbättras via prenumerationer svarar han följande:

- Ekonomin av utskicken kommer nog inte förbättras i första skedet, eftersom detta enbart är beroende på volymer. Vi får dock fördelen att vi kan förutspå framtida volymer med större säkerhet vilket eventuellt kommer kunna stärka vårt förhandlingsutrymme.

Djurbranschen på nätet lockar i alla fall till sig en hel del riskkapital och det finns många som tror på hemleveranser av djurfoder. Vi gillar förstås allt som försöker förenkla folks vardag via e-handel och önskar Pongo lycka till med prenumerationerna.

 

Källa: Press

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap