Inför årets Black Friday har e-handelsföretaget Klippkungen.se varit ute i god tid med att planera sina erbjudanden och att stärka upp lagret med ett antal extra medarbetare.
Kunder som återkommer under dagen
Ett smart drag, visar det sig nu. Hittills under dagen har nämligen företaget haft en rejäl tillströmning av kunder som vill passa på att ta del av företagets kampanj - ett nytt Black Friday-erbjudande varje timme.
- Vanligtvis är kvällarna vår bästa försäljningstid, men i dag rivstartade det redan klockan 8 på morgonen. Det här är första gången vi kör en så här omfattande Black Friday-kampanj med nya erbjudanden varje timme, och det märks att många kunder återkommer under dagen, rapporterar Per Sorting, försäljningschef på Klippkungen i ett mejl till Ehandel.se.
Även om det fortfarande återstår en hel del timmar av årets Black Friday, kan Klippkungen konstatera att företaget har nått en ny försäljningstopp.
- Vi har redan nu vid lunch slagit vårt tidigare rekord för försäljning under en dag, så vi är väldigt nöjda med utfallet. Som tur var hade vi förberett med extrapersonal på lagret, så att vi kan garantera snabba leveranser även när det är ovanligt stort tryck.
"Många laddar upp inför kommande helger"
Klippkungen grundades sommaren 2016 och har sedan dess hunnit med att etablera sig som en "ledande aktör inom godisbranschen" i Sverige, Danmark och Finland.
- Under hela hösten har trenden varit tydlig, med rejäl tillväxt både vad gäller antalet kunder och ordervärde. Julen är traditionellt sett en av de stora försäljningsperioderna för godisbranschen. Därför räknar vi med att väldigt många kommer att ladda upp inför kommande helger och köpa hem godis under Black Friday, sade Per Sorting tidigare i veckan.