Handelsforskaren och docenten Malin Sundström, som är verksam vid Högskolan i Borås, har tidigare undrat ifall det kommer att finnas några svenska handlare kvar om tio år. Nu verkar planen i alla fall vara att hjälpa Ellos Group att finnas kvar betydligt längre än så. Malin Sundström ska nämligen bygga upp, utveckla och ansvara för Ellos Groups planerade innovationslaboratorium.
Enligt ett pressmeddelande innebär Malin Sundströms nya jobb att hon ska “bidraga till att skapa den perfekta kundupplevelsen och att maximera koncernens marknadsföringseffektivitet”.
- Jag kommer att vara skattletare; jag ska leta upp goda tankar och idéer bland medarbetarna och dammsuga varenda vrå på briljanta människor. Innovations-laboratoriet kommer att möjliggöra att idéerna får en chans att utvecklas och förverkligas, säger Malin Sundström i ett pressmeddelande.
Vill uppnå den "perfekta kundupplevelsen"
Malin Sundström är för närvarande akademisk föreståndare för ”Swedish Institute for Innovative Retailing” (SIIR) på Högskolan i Borås, som även tidigare ska ha bistått Ellos Group med uppdragsforskning.
- Vi arbetar för att uppnå den perfekta kundupplevelsen, både genom att fånga upp goda idéer från omvärld och medarbetare samt genom att kompetensutveckla våra medarbetare. Vi är glada att nu kunna ta kraft genom Malins kunskap och erfarenhet, säger Mathias Ekström, marknadschef på Ellos Group.
Malin Sundströms nya tjänst är på halvtid så hon kommer att fortsätta med sin handelsforskning på 50 procent. Hon börjar på Ellos Group den 1 juni.
LÄS ÄVEN: Sluta se e-handel som ett hinder!