I slutet av 2013 lanserade CDON.com sin e-handel för tredjepartssäljare. CDON:s Marketplace har sedan dess förvandlats till Nordens största marknadsplats online, och har över 1,8 miljoner kunder.
LÄS ÄVEN: Bakom kulisserna på CDON:s framtidssatsning
Nu meddelar Ellos Group att de har inlett ett samarbete med CDON för att börjar sälja varumärkena Ellos och Jotex genom marknadsplatsen. Tanken är att börja med Ellos och Jotex sortiment på CDON.com och sedan även lägga till Stayhards egna varumärken.
- Vi är glada att kunna erbjuda Ellos och Jotex uppskattade produkter på CDON. Samarbetet stärker vårt utbud inom både mode och inredning. Vi ser fram emot att fördjupa samarbetet ytterligare framöver och kunna erbjuda fler av Ellos Groups varumärken, säger Kristoffer Väliharju, VD på CDON, i ett pressmeddelande.
Ellos Group ser detta som ett viktigt komplement till deras egna nätbutiker, eftersom att samarbetet med CDON ger dem möjlighet till att nå ut till fler kunder i hela Norden.
- Genom samarbetet med CDON blir Ellos och Jotex sortiment ännu mer tillgängligt för kunder i hela Norden. Vi kan nå ut med våra starka varumärken till nya och ännu fler kunder. Att erbjuda våra egna varumärken på externa plattformar är ett viktigt steg i vår långsiktiga tillväxtstrategi och vi hoppas på att kunna inleda fler liknande samarbeten inom en snar framtid, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.